Więcej informacji o audycie SEO Kraków.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem rozmaitych aspektów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również ocena możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Oprócz samego wykazania błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się także sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO bada witrynę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, użyteczności, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykazała ona wszystkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.
Bezpłatny audyt SEO nie znajdzie wszystkich uchybień na stronie
W sieci jest wiele stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można szybko i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Co niemiara. Darmowe narzędzia lub też okrojone dema z niewielką paletą opcji, nie są idealne. Jeżeli już zauważą pewne nieprawidłowości na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Wiele pomyłek (przykładowo w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się z reguły od kilku dni do ok miesiąca. Czas na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie kluczowe problemy kryjące się w witrynie. Jeżeli strona była utworzona na ogólnodostępnym szablonie bądź na platformie pokroju Magento czy Shoper, to rzeczy do poprawy może być mnóstwo. Kiedy strona powoli się ładuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.
Jakie niedociągnięcia ujawnia audyt SEO?
Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć sporo błędów strony, między innymi:
- wolne wczytywanie się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]