Pozycjonowanie w wyszukiwarkach - poznaj więcej szczegółów o tej usłudze.
Znamy trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, finały Pucharu Polski w piłce nożnej lub Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków powinno się zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 czarna,
– telefon LG G7 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół:
– państwo (np. “uniwersytet Polska”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Polesie”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób mieszkających na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]