Jesteś zainteresowany najkorzystniejszą ofertą linków kanonicznych? Nie wahaj się! Wejdź na pbnmarket.pl.
By odbiorca wyszukał twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, ale też postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy regularnie dodawane są do niej kolejne fachowe i pomocne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.
PBN – pomocne jako część szerokiej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który dba o jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci serwisów są przeważnie używane jako jeden z punktów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci blogów doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres stacjonarny i telefon lub adres e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, wpis w internetowym katalogu firm bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Drugi ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, godne uwagi teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z finansami, aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO