Co powinno się wiedzieć o firmach SEO?
Firmy i administratorzy portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań . Nie dysponując doświadczeniem w zakresie SEO i nie monitorując regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kreatywnego pisania, grafiki, kampanii Google Ads czy kodowania, które służą rzeczowym wsparciem w tych sferach.
Wybierz sumienną oraz transparentną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, co roku wzrasta, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę należy przeczytać studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o planach zadań na najbliższe tygodnie, a także przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Kolejna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w przeciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o pomocnicze dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO i o ważnych dla klienta usługach bądź produktach, które stara się wypromować.
Jaki system rozliczenia z agencją SEO jest najkorzystniejszy?
Przezornie należy podejść do firm SEO, które sugerują rodzaj współpracy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie klient rozlicza się z firmą SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 bądź Top10). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się ze znacznym ryzykiem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt za pomocą naruszania standardów określonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym solidna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby opracować dogłębny audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszelkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają o wiele mniejsze.
Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]